Subject: Elektrituruseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse (universaalteenuse lõpetamine ja varustuskindluse tagamine) eelnõu 351 SE menetlemine Riigikogus
From: Mari Tänav <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Konkurentsiamet" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Fri, 2 Feb 2024 09:01:24 +0200

Austatud koostööpartner

Vabariigi Valitsuse algatatud elektrituruseaduse ja teiste seaduste
muutmise seaduse (universaalteenuse lõpetamine ja varustuskindluse
tagamine) eelnõu (351 SE
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/0ec1f191-1427-4459-b984-5
b514b569e2f/elektrituruseaduse-ja-teiste-seaduste-muutmise-seadus-universa
alteenuse-lopetamine-ja-varustuskindluse-tagamine> ) võeti Riigikogu
menetlusse 12.12.2023 ja eelnõu juhtivkomisjoniks on majanduskomisjon.

Eelnõuga muudetakse elektrituruseadust, elektrituruseaduse ja
konkurentsiseaduse muutmise seadust, maagaasiseadust ja maksukorralduse
seadust. Seaduse muutmisega nähakse ette universaalteenuse lõpetamine
alates 2024. aasta maist ning luuakse õiguslik regulatsioon elektrienergia
reservvõimsuse mehhanismi kasutusele võtmiseks. Lisaks arvatakse seaduse
muutmisega strateegilise gaasivaru varumakse hulka ka LNG haalamiskai ja
taristuga seotud halduskulud. Ühtlasi sätestatakse, et Konkurentsiametil
on õigus alustada väärteomenetlust, kui selgub, et müüja on müünud
strateegilisest gaasivarust soetatud gaasi tarbijale edasi selle
soetushinnast kõrgema hinnaga.

Eelnõu esimene lugemine Riigikogus on kavandatud 14. veebruarile.

Kogu eelnõu menetlusega seonduv teave, samuti teave komisjonile eelnõuga
seoses laekunud arvamuste ja ettepanekute ning vastutava Riigikogu liikme
ja ametniku ning kaasatud isikute kohta on leitav
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/0ec1f191-1427-4459-b984-5
b514b569e2f/elektrituruseaduse-ja-teiste-seaduste-muutmise-seadus-universa
alteenuse-lopetamine-ja-varustuskindluse-tagamine> eelnõu kaardilt
parlamendi veebilehel.

Teavitatud huvirühmad: Aktsiaselts ELVESO, aktsiaselts Ramsi Turvas,
Aktsiaselts Saku Maja, Alexela Energia Teenused AS, AS Alexela, AS Eesti
Gaas, AS Eesti Varude Keskus, Eesti Elektritööstuse Liit, Eesti Energia
AS, Eesti Gaasiliit, Eesti Korteriühistute Liit, Eesti Linnade ja Valdade
Liit, Electric Terminal OÜ, Elektrilevi OÜ, Elektrum Eesti OÜ, Elering AS,
Enefit Power AS, Energiasalv Pakri OÜ, Gaasivõrk AS, Imatra Elekter
Aktsiaselts, Konkurentsiamet, Maksu- ja Tolliamet, Osaühing VKG
ELEKTRIVÕRGUD, Scener OÜ, Utilitas, Veerenni Jaotusvõrk OÜ, VIRU KEEMIA
GRUPP AS, 220 Energia OÜ.

Lugupidamisega

Mari Tänav

Riigikogu majanduskomisjoni nõunik

T: +372 631 6438

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Riigikogu, Lossi plats 1a, 15165 Tallinn

 <http://www.riigikogu.ee/> www.riigikogu.ee